Aparentemente e ser material I e ser
spiritual ta presentá e mesun struktura físiko. E diferensha ta den interior di
kada un; e diferensha ei no ta visibel den wowonan humano, pues mientras e ser
material ta trese un imágen di Adam I Eva den dje, e ser spiritual ta karga e
im;agen di Señor Hesus. Apòstel Pablo a aklará esei bon ora el a dirigí su mes
na e kristiannan na Korintio:"E promé hende, Adam, a bira un alma
bibu. E último Adam a bira un spiritu ku ta duna bida. Sinembargo, loke ta
spiritual no ta promé, sino loke ta natural; despues loke ta spiritual. E promé
hende ta di tera, trahá di stòf; e di dos hende ta di shelu. Manera esun trahá
di stòf, esnan ku ta trahá di stòf tambe ta; i manera Esun selestial, esnan ku
ta selestial tambe ta. I meskos ku nos a karga e semehansa di e hende trahá di
stòf, nos lo karga e semehansa di e Hende selestial tambe.” 1 Korintionan
15:45-49
Asina nos ta mira e dos tiponan di
naturalesa humano ku ta eksistí rba mundu. E naturalesa di e promé Adam – alma
bibu – I e naturalesa di e último Adam – spiritu ku ta duna bida.
Señor Hesus ta tipifiká e último Adam
I e ta aputá e orígen di e dos naturalesanan ei: “Pasobra meskos ku dor
di desobedensia di esun hende hopi a wòrdu hasí pekadó, asina tambe dor di
obedensia di Esun hopi lo wòrdu hasí hustu.” (Romanonan 5:19)
Alma bibu ta e kondishon natural di e
herederonan di Adam I Eva. Spiritu ku ta duna bida ta e kondishon spiritual di
esnan ku a nase di Awa I di Spiritu Santu. E promé, e ser karnal, lo tin morto
eterno; pero e di dos, e ser spiritual, lo tin bida eterno.
Tur e sernan humano a heredá e naturalesa korupto di Adam I Eva
I, konsekuentemente, tur ser humano ta peka.
P'esei tur ser humano ta ser suhetá na Huisio Final pa kondenashon
eterno. P'esei, e promé Adam ta e orígen di esnan nasí di karni, mientras e di
dos Adam, Hesukristu, ta e orígen di e nasínan di Spiritu.
Un di e kondishonnan prinsipal pa
regenerashon ta obediensia na Palabra di Dios. I, ora bo habri man di bo propio
boluntat pa hasi boluntat di Dios, Spiritu Santu ta pone e persona nase komo un
kriatura nobo. Di ei e motibu pa kual Pablo a retratá Hesus komo spiritu ku a
duna bida, ya ku E ta e Úniko kapas di transformá almanan bibu den spiritunan
ku ta duna Bida.